Tonda (Cardisoma armatum)

Vítejte na Krabí web na eSumo.net Fóra Krabi Můj krab :) Tonda (Cardisoma armatum)

  • Toto téma je prázdné.
Aktuálně jsou na stránce zobrazeny 2 příspěvky - 1. až 2. (celkem z 2)
  • Autor
    Příspěvky
  • #171
    Filip
    Člen

    Nazdar krabáci. Tak i já jsem se stal hrdým majitelem krabíka a jsem v oboru začátečník. Jde o Cardisoma armatum,což jak tak čtu,je u nás pro chov asi nejrozšířenější druh. Akvaterárium jsem zvolil o rozměrech 85×45 cm. Jen ať si chlapec užije trošku toho prostoru,navíc časem bych rád dokoupil samičku,ať mu tam neni smutno a myslím,že akvatera těchto rozměrů v pohodě stačí pro 2 krabíky. Svícení jsem vyřešil repti glo 5.0 a sun glo,jak mi poradili ve zveráči,nikde jsem ale nečetl,že by někdo ke svícení používal 2 žárovky i když jedna je kvuli UVB záření a druhá mu vyhřejvá byteček,takže jen tak pro info,nesvítim mu tam zbytečně moc?…Co se týče vody,myslím že s filtrem a topítkem jsem mu dopřál kompletní luxus :) Ve vodě 26,souš má vyhřátou na příjemných 28,což je doufám taky ideál :). No,mám ho 3 týdny a zatim se má kluk k světu,jen poslední týden nějak nechce dlabat a je pořád zalezlej,což je ale asi taky normální podle toho co jsem se tady dočetl,hold je kluk zrovna trošku línější :). zatim jsem moc nezjistil co mu chutná,protože žral jen 2 týdny a teď drží týdenní půst,ale jak mu tam člověk strčil meloun,jen se po něm zaprášilo,to samý tuňák z konzervy,no a kdyby třeba začalohrnovat nos nad tim,co mu servíruju,ve vodě má 4 kámošky,tak si tam kdykoliv může skočit pro sváču. Jedinou starost mi dělá,že nechce pozřít nic v čem je hodně vápníku,jako třeba rozdrcený skořápky nebo kříku. Dal jsem mu jí na několik míst,ale ani se jí nedotkl. Asi mu jí budu muset přimíchávat do žrádla,jako to dělají některý z vás… Co se týče literetury o krabech,je to u nás teda slabota,ale nakonec se zadařilo a jednu jsem přecejen našel. [url=]http://www.robimaus.cz/cs/edice-abeceda-akvaristy/1169-krabi-a-poustevnicci-978808729